نحوه نگهداری از لوازم اداری
زمان مطالعه 3 دقیقه

نحوه نگهداری از لوازم اداری و آشنایی با اصول صحیح آن امری است بسیار مهم و ضروری. بنابراین
کارمندان و صاحبان مشاغل باید با آن آشنا باشند. چرا که در طول عمر این لوازم تأثیر فراوانی دارد. لوازم
اداری
اگر با تقسیم فضای مناسب و استفاده بهینه از این لوازم همراه باشد می‌تواند تاثیر بسزایی در بهبود یافتن
میزان کارایی کارکنان داشته باشد.

همچنین می‌تواند سرعت کار کارمندان را افزایش چشمگیری بدهد. پارتیشنها، طبقه‌بندی‌ها و همچنین
سیستمهای فایلینگ بخشی از لوازم اداری می‌باشند. این تجهیزات به زیبایی محیط و به وجود آمدن نظم و ترتیب
در آن تا مقدار زیادی کمک می‌کنند.

نحوه نگهداری صحیح از لوازم اداری و نیز وجود نظم و ترتیب باعث می‌شود عدم سردرگمی کارمندان در محل
کار می‌شود. به این صورت سرعت کار افزایش می‌یابد. همچنین استفاده بهتری از زمان صورت می‌پذیرد و
باعث افزایش میل کارمندان به محل کار می‌شود. برای زیباسازی محیط کار می‌توانیم از لوازم و مبلمان اداری
بخوبی مراقبت نماییم. البته لازم به ذکر است که این مراقبت اگر به‌درستی انجام گیرد در هزینه‌های اداره
صرفه ‌جویی شده و هزینه‌های متفرقه در اداره وجود نخواهند داشت.

نحوه نگهداری از لوازم و مبلمان اداری 

نحوه نگهداری از لوازم اداری به موارد زیادی بستگی دارد. عوامل زیادی وجود دارد که میزان عمر لوازم و
مبلمان اداری را در یک دفتر کار مشخص می‌نماید. از این عوامل می‌توان به عامل ساخت و جنس این لوازم
اشاره کرد که این عامل  مهمترین عامل در تعیین میزان عمر لوازم اداری می‌باشد. در حالت طبیعی اگر مبلمان
اداری از ساخت بهتر و مهندسی تری بهره ببرد و در ساخت آنها از متریال‌های استاندارد استفاده شده باشد
مطمئناً دارای عمر بیشتری خواهند بود و میتوان با خیال راحت از آنها استفاده کرد.

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود عمر لوازم اداری و مبلمان اداری مشخص شود نحوه استفاده کردن از این لوازم و مبلمان می‌باشد، هر چه این لوازم و مبلمان به‌صورت بهتری مورد استفاده قرار گیرند طبیعتاً دارای
عمر بیشتری خواهند بود. همچنین می‌توانند حالت ظاهری خود را بهتر حفظ نموده و زیبا بمانند. یکی دیگر از
عواملی که می‌تواند عمر لوازم اداری و مبلمان اداری را مشخص نماید، میزان استفاده از این لوازم می‌باشد. در صورتی‌که از این لوازم به میزان کمتری استفاده  گردد طبیعتاً مبلمان سالم‌تر خواهند ماند و همچنین زیباتر می‌مانند. اما اگر میزان استفاده از این لوازم بسیار زیاد باشد عمر آنها کاهش یافته و ممکن است خیلی زود
خراب شوند.

نحوه نگهداری از لوازم اداری

انواع لوازم اداری

افزایش عمر مبلمان اداری با نحوه صحیح نگهداری 

تکنیک‌ها و روشهای بسیار متفاوتی برای افزایش طول عمر مبلمان اداری وجود دارد تا بتوان مدت زمان زیادتری از این لوازم استفاده نمود. همچنین علاوه بر این ها از به وجود آمدن هزینههای اضافی و گزاف جلوگیری کرد.

پس از این که با در نظر گرفتن استانداردها مانند متریال و یا میزان دوام برای انتخاب و چیدمان لوازم و مبلمان اداری اداره خود اقدام نمودید، باید به برخی از نکات توجه کنید. این نکات ممکن است از نظر شما اهمیت چندانی نداشته باشد. اما پس از گذشت زمانی همین نکات باعث می‌شوند تا میزان عمر و میزان تخریب لوازم و مبلمان اداری مشخص شوند.

نکات لازم جهت افزایش عمر مبلمان اداری

اولین نکته‌ای که باید برای افزایش عمر لوازم اداری در نظر بگیرید محل قرارگیری این لوازم می‌باشد. اگر محل
قرارگیری این لوازم در معرض نور شدید آفتاب و یا رطوبت زیادی باشد باعث می‌شود تا میزان عمر لوازم
اداری
کاهش چشمگیری یافته و هرچه سریعتر خراب شود. برای جلوگیری از این مسئله می‌توانید در زمانهایی
که در محل کار خود مراجعه کننده یا مهمان ندارید روی این لوازم را با محافظ  بپوشانید و یا دکوراسیون دفتر
را بطور مناسبی طراحی نماید. به‌گونه‌ای که این وسایل و مبلمان در معرض نور قرار نگیرند یا رطوبتی به آنها
نرسد. زیرا همانطور که گفته شد در صورت وجود نداشتن اینها عمر لوازم و مبلمان اداری موجود در محل کار
شما افزایش پیدا می‌کند.

نحوه نگهداری از لوازم اداری
مبلمان اداری

نکته بعدی که باید برای افزایش طول عمر لوازم اداری در نظر بگیرید رنگ و جنس لوازم می‌باشد. درصورتی‌که
دفتر و یا اداره شما محلی پرتردد می‌باشد بهتر است از رنگهای تیره در طراحی و دکوراسیون مبلمان و لوازم اداری خود استفاده کنید و از رنگهای روشن بپرهیزید. زیرا رنگهای روشن آلودگی را بسیار سریعتر نسبت به رنگ‌های تیره جذب می‌کنند و به تمیزکاری بیشتری احتیاج دارند. اگر مبلمان و لوازم اداری به دفعات با استفاده از لوازم تمیزکننده تمیز گردد از عمر مفید آنها کاسته خواهد شد.

یکی دیگر از نکاتی که تاثیر بسیار مثبتی در افزایش طول عمر مبلمان و لوازم اداری دارد توجه به تمیزکاری آنها در فواصل مشخص و کوتاه می‌باشد. زمانی‌که بصورت مرتب و با برنامه مبلمان و لوازم اداری یک دفتر را نظافت نماییم ضمن حفظ پرستیژ کاری، لوازم را از نفوذ هر گونه آلودگی به بافت پارچه، چوب و یا هر متریال دیگر به کار رفته در آنها حفظ و به طول عمر بیشتر آنها کمک نموده‌ایم.

اشتراک:

گذاشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code